3 Nisan 2018 Salı
ÇOKLU ZEKA KAYNAKÇA
KAYNAKÇA
AKKOYUNLU, Buket ve Mukaddes, Erdem. (2004), Yeni Öğretim Programları, İstanbul: Mutlu Yayıncılık.
ARSLAN, Ayşen. (2003), “Erken Çocuklukta Müziğin Önemi ve Öğretimi”, Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Müzeyyen Sevinç (ed.), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, s. 291-296.
BAŞAL, H. Asude. (2003), “Okul Öncesi Eğitimde Uygulanacak Çevre Eğitimi”, Erken Çocuklukta Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Gelişim ve Müzeyyen Sevinç (ed.), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, s. 366-378.
BAŞARAN, İbrahim Etem. (1994), Türkiye Eğitim Sistemi, Ankara: 2. Baskı, s.9-17.
BROWN, A.L. & CAMPION J.C. (1984), Three faces of transfer: Implications for early competence, individual differences and instruction. In M. Lamb, A. Brown & B.Rogoff (Eds), Advances idevelopmental psychology (Vol.3). N.J.: Lawrence Erlbaum. Hillsdale.
CECI, S.J. (1990), On intelligence... more or less: A bio-ecological treatise on intellectiol development. N.J.: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
CLİNE, Starr. (1999), Giftedness Has Many Faces, The Foundation for Concepts in Education, Inc., Florida.
CHECKLY, Kathy. (1997), “The First Seven ... and The Eighth: A Conversation with Howard Gardner.’’ Educational Leadership, C:55, No:1, (Çevrimiçi) http://www.ascd.org/readingroom/edlead9709/checkly.html, 13 Ocak 2011.
CHRİSTİSON, Mary Ann. (1998), “Applying Multiple Intelligences Theory in Preservice and Inservice TEFL Education Programs,” English Teaching Forum, C.32, No:2, s.3-13.
CAMPBELL, Bruce. (1994), The Multiple Intelligences Handbook, Arizona: Zephyr Press, s.46-50.
CAMPBELL, Linda. (1997), “How Teachers Interpret MI Theory.,” Educational Leadership, C:55, No:1, s.14-19, (Çevrimiçi) http://www.ascd.org/readingroom/edlead9709/campbell.html, 13 Ocak 2011.
CHECKLY, Kathy. (1997), “The First Seven ... and The Eighth: A Conversation with Howard Gardner,” Educational Leadership, C:55, No:1, (Çevrimiçi) http://www.ascd.org/readingroom/edlead9709/checkly.html, 13 Ocak 2011.
CHAPMAN, Carolyn/ Lyn, Freeman. (1996), Multiple Intelligences Centers and Projects, IRI/ Skylight Training and Publishing, Inc., Illinois.
DEMİREL, Özcan (1996), Genel Öğretim Yöntemleri .Ankara: Usem Yayınları, No.11, İkinci Baskı.
DEMİREL, Özcan. (1997), Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Usem Yayınları, No.13.s.7-14. s.61-65 s.121-140.
DEMİREL, Özcan. (1998), “Developing Integrated Skills Through Multiple Intelligences in EFL Classrooms”. The Fifth EFL Skills Conference. The American University in Cairo, 8-10 December 1998, Egypt.
DEMİREL, Özcan ve Ark. (1998), Yeni Öğretim Programları 1998 İlköğretimde Çoklu Zeka Kuramının Uygulanması.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 9-11 Eylül 1998. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Eğitim Bilimleri Bölümü Cilt –1, s.531-546.
ERTÜRK, Selahattin. (1966), Planlı Eğitim ve Değerlendirme, Ankara: Öğretmeni İş başında Yetiştirme Bürosu,1966.
ERTÜRK, Selahattin. (1972), Eğitimde ’’Proğram’’ Geliştirme, Yelkentepe Yayınları, No.4, Ankara: 1972.s.30-41.
ELLEN W. (1998), MI Theory To Applied High School. [http://www.newhorizons.org/article_weber.html]
EŞME, İsa/ Ali, Temel/ N. Kuru Turaşlı.. (2003), “Avrupa Birliği Bağlamında Lise Eğitiminde Yeni Yönelimler,” Lise Eğitimine Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu 2000’li Yıllarda, Adil Çağlar, Erdoğan Yılmaz (yay. haz.), İstanbul: Kültür Üniversitesi Yayınları, , s.355-361.
FİDAN, Nurettin, (1996), Okulda Öğrenme ve Öğretme. Alkım Yayınevi. Ankara.
FELDMAN, D.H. (1980), Beyond universals in cognitive development. Norwood, N.J: Ablex.
FELDMAN, D.H.& GARDNER, H. (1989), Project Spektrum: July 1987-June 1989 (Final Anuual Report to the Spencer Foundation).
FODOR, J. (1983), Modularity of mind. Cambridge, Mass.: MIT Bradford Press.
GARDNER, Howard. (1999a), “Çoklu Zeka Teorisini Daha Derinden İncelemek”, Çoklu Zeka: Görüşmeler ve Makaleler, Clinton.J.Vickers (yay. haz.), Meral Tüzel (çev.), İstanbul: BZD Yayıncılık, s. 89-109.
GARDNER, Howard. (1999b), “Çoklu Zeka Üzerine Düşünceler,” Çoklu Zeka Görüşmeler ve Makaleler, Clinton. J. Vickers (yay.haz.), Meral Tüzel (çev.), İstanbul: BZD Yayıncılık, s.110-141.
GARDNER, Howard. (1999c), “Kim Zeka Sahibidir?”, Çoklu Zeka: Görüşmeler ve Makaleler, Clinton. J.Vickers (yay. haz.), Meral Tüzel (çev.), İstanbul: BZD Yayıncılık, s. 45-84.
GARDNER, Howard. (1983), Frames of mind: The theory of multiple intelligences. New York: Basic Books.
GARDNER, Howard. (1999), The Atlantic Monthly Dergisi’nde yayınlanan makalesi.
GARDNER, Howard. (1989), Zero-based arts education: An introduction to Arts PROPEL. Studies in Art Education, 30 (2), 71-83.
GARDNER, Howard. (1990), Arts education and human development. Getty Center for Education in the Arts. Los Angeles.
GARDNER, Howard. (1993a), Multiple Intelligences: The Theory in Practice. The elementary years: the projecapproach in the key school setting. (pp.112-118;198-203).
GARDNER, Howard. (1993b), Disciplined inquiry in the high school: An introduction to Arts Propel Basic Books. New York. (pp.134-153).
GARDNER, Howard. (1989), “To Open Minds”.
GÜLER, Ali. (1997) Eğitimin Tarihi ve Sosyal Temelleri, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yayınları, s.15-22.
HOERR, Thomas. (1996). “Apply the theory, avoid the traps,” Learning, C:25, No:1, s. 69-71.
KRECHEVSKY, M. (1993a), The emerge and nurturance of multiple intelligences in early childhood: the project spectrum approach. In H. Gardner, Multiple intelligences: The theory to practice (pp.86-111).
KRECHEVSKY, M. (1993b), Approaching school intelligently: Practical intelligence at the middle school level. In H. Gardner, Multiple intelligences: The theory to practice (pp.119-133).N.Y.: Basic Books.
KEIL, F.C. (1984), Mechanics in cognitive development and the structure of knowledge. In R. Stenberg (Ed.), Mechanics of cognitive development. W.H. Freeman. San Francisco.
KEIL, F.C. (1986), On the structure-dependent nature of stages in cognitive development. In I. Levin (Ed.) Stage and structure.Norwood N.J.: Ablex.
LAZEAR, David. (1991a), Seven Ways of Teaching: The Artistry of Teaching With Multiple Intelligences, Skylight Publishing, Illinois.böl:17-18.
LAZEAR, David. (1991b), Seven Ways of Knowing: Teaching Multiple Intelligences, Skylight Publishing, Illinois.s.13-19.
LAZEAR, David. (1994), Seven Pathways of Learning: Teaching Students and Parents about Multiple Intelligences, Arizona: Zephyr Press.
LEWIS, M. (Ed.), (1976), Origins of intelligence. New York: Plenum Press.
MALKUS, U., FELDMAN, D.H., GARDNER, H. (1988), Dimensions of mind in early childhood. In A. Pelligrini (Ed.).Thepsychological bases of early education. Chichester, England: Wiley.
ORNSTEIN, C. Allan ve Francis P. HUNKINS. (1988), Curriculum: Foundations, Principles and Issues.Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.s.18-19.
OLSON, L. (1988), Children flourish here: eight teachers and a theory changed a school world. January 27 Education Week, 7 (18), 1, 18-19.
PAUL, David. (1996), Songs and Games for Children, Macmillan Heinemann, Oxford.
PERKINS, D.N. & SALOMON, G. (1989), Are cognitive skills context-bound? Educational Researcher, 18, 16-25.
PRATT, David. (1980), Curriculum: Design and Development: Harcourt Brace Jovanovich Inc. New York.
RAMOS-FORD, V., FELDMAN D.H. & GARDNER, H. (1988), A new look at intelligence through Project Spectrum.New Horizons for Learning, 8 (3), 6-7, 15.
STRAUSS, C. (1988), Culture, discourse and cognition: Forms of beliefs in some Rhode Island working men’s talk about success. Unpublished doctoral dissertation, Harvard University.
SEIDEL, S., & WALTERS, J. (1991), Five dimensions of portfolio assessment.Cambridge, Mass.: Project Zero.
SELÇUK Ziya/ Hüseyin Kayalı/ Levent Okut. (2002), Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, s.10-11-44-49-53-63-77.
SEVİNÇ, Müzeyyen. (2003), “Gardner’ın Çoklu Zeka Kuramı,” Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Müzeyyen Sevinç (yay. haz.), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, s.67-83.
STERNBERG, R.J. (1985), Beyond IQ: A triarchic theory of human intelligence. New York. Cambridge University Press.
STERNBERG, R.J. (1988), The triarchic mind.New York: Viking.
SABAN, Ahmet. (2001), Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, s.3-4-5-7-19-102-115.
SÖNMEZ, Veysel. (1993), Proğram Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, 4.Baskı, Ankara: Adım Yayıncılık Limited Şirketi.
TARMAN, Süleyman. (1996), “Bekir Küçükay’ın ‘Klasik Gitar İçin Başlangıç Metodu’nun Hedef, Hedef Davranış ve İçerik Yönünden İncelenmesi”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. s.15-32.
TARMAN, Süleyman. (1998),“Çoklu Zeka Teorisi ve Zekanın Yedi Türü”. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Mayıs-Haziran 1998, No.58, s .12-16.
TARMAN, Süleyman. (1997), Program Geliştirme Sürecinde Çoklu Zekanın Yeri Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
TARMAN, Süleyman. (2003), “Çoklu Zeka Kuramının Lise Programlarında Uygulanabilirliği,” 2000’li Yıllarda Lise Eğitimine Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Adil Çağlar, Erdoğan Yılmaz (yay. haz.), İstanbul: Kültür Üniversitesi Yayınları, s.109-122.
UÇAN, Ali. (1994), Müzik Eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar.Ankara:Müzik Ansiklopedisi Yayınları.1994 İnsan ve Müzik-İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. İkinci Basım. s.67-102.
UÇAN, Ali. (1998), “ ‘Music?’, ‘Musikisch?’, ‘Musikalisch?’ oder ‘Alle Drei?’ Musikisch und/oder Musikalisch-Lernen/Lehren beim Musik-Lernen/Lehren – Reflexionen multikultureller Perspektiven”, EAS Conference: Moving from Teaching to Learning – Music Education in a changing world – EAS Konferenz: Der Wandel vom Lehren zum Lernen – Musikerziehung in einer sich andernden Welt (07.10.Mai 1998), Kungliga Musikhogskolan, Stockholm, 1998. [“ ‘Müzik mi?’, ‘Müzikçe mi?’, ‘Müziksel mi?’ yoksa ‘Her Üçü mü?’/Müzik Öğrenme/Öğretmede Müzikçe ve/veya Müziksel Öğrenme/Öğretme – Çoklukültürel Bakış Açısından Yansımalar”.
VARIŞ, Fatma. (1981), Eğitim Bilimine Giriş, Ankara. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
VARIŞ, Fatma. (1994), Eğitimde Program Geliştirme Teori ve Teknikler 5.Baskı, Ankara. Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
WINN, M. (1990), New views of human intelligences. April 29, In the Good Health Magazine, New York Times.
ZESSOULES, R., WOLF, D.P. & GARDNER, H. (1988), A better balance: Arts PROPEL as an alternative to discipline-based education. In J. Burton, A. Lederman & P.London (Eds). Beyond dbae: The case for multiple visions of art education.North Dartmouth, Mass: University Council on Art Education.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder